After A Year...



Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum and hi to baby-baby sekalian alam and bubbly boo! After a year, tak update omaigoddd I'm back! Entah berapa banyak setan and tikus dah bersarang kat blog aku ni. So alhamdulillah, aku dah bersihkan and betulkan apa yang patut. Erm so yah tanpa membuang masa lagi, lets we start with my agenda for this weekend. Weekend? Nope hari ni hari isnin but entahlah aku fefeeling macam weekend, maybe sebab cuti kot.

K stop merepek meraban lagi wahai Amir!

Firstly, you know what, my final exam is just around the corner. Omaigodd dan aku masih lagi membuang masa dengan tahap paling kritikal. Teruk betul an! Banyak benda lagi tak cover atas alasan tajuk-tajuk sem 2 yang tersangatlah membosankan dan bukan kena dengan otak aku. However, i still need to be hardworking more and more. God, please give me strength!

Secondly, i want to tell you that my first manuscript is already finished and InsyaAllah i will sent it to Karya Seni after i habis belajar. Mood tak sabar nak peluk novel sendiri. Ahh!! Hahaha. Nanti I akan bagi sinopsis dia kat you alls k. 

Thirdly, aku tak sabar gila nak keluar dari tempat ni!! Disebabkan itu, aku sanggup countdown berapa hari lagi aku nak chau! Adalah about 17 days like that. Sekejap je lagi kannnn.. Tapiii.. at the same time, hati aku berat nak tinggalkan some people kat sini. Their soul, their heart, their thoughts, dan kesempurnaan mereka buat aku tenggelam dalam perasaan aku sendiri. Aku nak diorang terus ada dalam hidup aku. Tak boleh nak lepaskan! 

Tanpa sedar, sebenarnya Allah dah memakbulkan doa aku selama ni. Aku selalu doa supaya Tuhan hadirkan orang-orang yang baik di sekeliling aku supaya suatu hari nanti aku takkan berubah menjadi semakin teruk. Betul! Orang-orang yang baik tu memang ramai, tapi orang yang sanggup layan perangai kita yang bermacam-macam dengan sabarnya tak ramai. Tak semua orang sanggup bertahan dengan perangai kita. There's something special dalam jiwa orang yang sanggup layan kerenah kita yang macam hapetah tu.

Banyak benda yang aku belajar daripada mereka sebenarnya, tanpa sedar. Andai saja aku mampu menahan agar Tuhan tidak hilangkan mereka dari hidup aku, aku tidak akan lepaskan. Semoga Tuhan menggantikan mereka dengan sosok tubuh yang lebih baik nanti. Kalau tiada sekalipun orang sebaik mereka selepas ini, sekurang-kurangnya,biarkanlah jiwa mereka, hati mereka ada dalam jiwa aku. 

#GladiolusStory #Ilofayou

~Put Your Words~

farah jamaludin said...

Kau buat novel ke ? Omg 😱😱

Rash said...

nanti update dkt blog pasal novel amir tu tau? mesti pasal kisah cinta kan? hahaha. (jangan risau saya masih seorang stalker tegar) *ya Allah, gediknya ayat, hahaha. semoga terus sukses dalam hidup, amir! :)

 
Amir Rusyaidi©