Catatan Akhir Persekolahan (Part 2)



Image result for you cried when he took away your drop of water
Curi dari Cik Minah Google!

Erm so yah lets proceed to Catatan Akhir Persekolahan Part 2! 

Before that..
WARNING!!! : CLICK GAMBAR UNTUK TUMBESARAN!!! Make sure korang punya data bertimbun okay because kat sini penuh dengan gambar yang high quality melebihi "20 MB" gituhh! Tapi certain je la yang HD, ada yang tu LD sikit sebab diambil dari phone sape tah hahaha. Jangan sentap fuh!


This is my classmates lelaki yang aku mention in previous entry. Ya? Korang kira ada 9 je kan tak termasuk aku? Yeah because time trip tu ada boy dari kelas lain yang join sekaki. So takyah nak serabut-serabut kira sembilan ke sepuluh ke!

Erm yeah.. so kat sini aku nak cakap, yang aku sayang sangat diorang ahahahaha *okay pelik pelik pelik! Awkwardnyaa!!* sebab sebelum ni aku tak pernah mengaku yang aku sayang classmates aku. Kalau before this aku pernah cakap aku sayang diorang means that aku tipu korang! 

Hahaha pernah jugak ada rasa tak suka, negative feeling semua.. coz ada kisah silam yang aku malas nak ingat dah hahaha.. I hate it! Tapi bila fikir balik takde sebab yang kukuh untuk aku benci diorang.. Sebab diorang baik sangat.. Sometimes aku try to do something annoying kat diorang tau especially Fayed (Cari guy yang nampak macam mamak), tapi Fayed baik sangat!! OMG.. aku rasa aku pulak yang jahat.. Oh no!!

And psstt.. Danial pun baik gak (Kelantanese guy yang berdiri kat belakang aku). Dota boy! Salah seorang manusia yang aku tak pernah tengok dia marah tau! So disebabkan itu, aku buat satu misi untuk buat dia marah hahaha.. macam-macam benda aku buat tapi still tak marah-marah. Pelik betul! Sampai satu masa tu had sabar dia pecah wehh sumpah dia maki akuu hahaha but still dia not so marah. Huishh! Power siaa.. 

So no matter whatever it is, jauh di sudut hati, aku still berharap some of them akan tetap ada dalam hidup aku. Erm so yah chillah chillax chill dan relax! Bak kata puteri, muda cuma sekali so kita enjoy!!


Yang ni pulak, pic masa hari graduation. Bersama perempuan masuk air! Sumpah weii pompuan ni lawak gila nak mateyy.. Kelantanese jugak *Yea kat sini memang banyak gila kelantanese..* Aku panggil dia dengan macam-macam panggilan (Tipah, Jemah, Bedah, Pompuan Agung) sebab dia memang sporting habis! Gaya dia macam makcik-makcik weii .. tapi kalau angin puting beliung sampai hamik kau semua orang dia maki hamun.. Nice pun nice! And ermm ya.. surat layang dia yang tak berapa nak layang is one of my fav. Ramai jugak dia bagi and of coz dengan coklat beyy.. So sweet..

And tengok, dua orang lagi diva hujung sebelah kanan and sebelah kiri. Hahaha!

Yang sebelah aku tu nama dia Asyraaf a.k.a Cerah. Also Kelantanese. Haha, tapi yang ni lagi letups wehh sumpah takde lagi yang boleh lawan 'kemurahan hati' dia. First impression, nampak serious, matang and knowledgeable. Yes, my impression sipi-sipi kena sasaran after perangai dia masuk air and sekepala sikit dengan aku. Sedikit sengal and kelakar! Bab belanja sana belanja sini, toksah dok habaq sebab dia pernah belikan aku baju yang agak mahal ahahah takdelah mahal mana tapi bagi aku, mahal. Pastu belanja orang makan lagi, beli baju untuk some of cubemates lagi.. So memang dia murah hati sangat. And dia pandai giloss weii.. hahaha kalau dah start bukak buku, mulut dia non stop bercakap selagi buku tu tak tertutup. *If u know what i mean* 

Yang sebelah Pompuan Agung tu pulak, nama dia Hakim a.k.a Tipah Tertipu, entahlah dari mana dapat nama Tipah tu pun aku tak tahu. Mungkin gaya dia yang agak bitchy and diva sangat kut hahaha. What I can say about him adalah.. dia baik and alim jugak kut.. *badar kononnya hahaha* Kalau tak kena cara layan dia ni, memang boleh keluar drama terbaru 7 hari membenciku gituu.. Anw, psstt.. kitorang kalau tak over tak sah, tak gosip tak sah! Memang masuk air habis beb dia ni! Berangan nak jadi Nora Danish katanya.. Harap tercapailah hahaha. Pemurah jugak sebab banyak share makanan dengan aku and the others. Sorry.. muka aku ni memang muka mintak makanan. Dia ni pun boleh jadi Ratu Gelek, so sape2 yang tak cukup penari tiang, bolehla kutip dia ni. Ratu Gelek untuk di let go!! Free je tak yah bayar.. Nak amik terus pun boleh hahaha! 

SMILE!! *capture* Senyuman Tipah.

Okay so next! This one adalah salah satu gambar yang aku bersusah payah giler edit sebab resolution dia yang HD sangat.. so aku pun apa lagi tambahkanlah lagi keHDan dia.. 

Ni pun time hari graduasi jugak. Cuma no more pompuan agung tapi ada Masyi and Melverne in the house..

Melverne, sabahan.. cubemate dengan si Tipah Tertipu tadi. Tak rapat sangat tapi yang pasti dia ni memang budak study beb! Hebat chess gitu and akan fly ke India jugak..

Masyi ni also kelantanese weii.. Ahhh bila fikir balik, banyak jugak aku kawan dengan orang kelantankan? Hmm.. so first kenal when aku dan dia jadi hicom for our batch.. *Ops jangan salah faham bukannya presiden ke naib presiden ke* We all just ajk je.. Dia ni lawak and sporting jugak! And yang paling pelik pasal dia ialah, dia muncul di mana-mana hahaha. Can you imagine, pondok-pondok kat kolej kitorang yang tak pernah orang lepak tu, yang aku rasa dah nak reput tu, dia boleh goyang kaki kat situ. So kat kolej tu, kat mana aku and hakim berjalan, mesti akan muncul dia. Dia fikir ni drama Heroin Mr. Cinderella ke apa nak muncul sana-sini.

Tak nak cakap banyak dah.. haih penat.. So kat bawah ni adalah pic time Royal Erovra Night! Malam yang aku dan Hakim menjerit macam haram and wth! Hahahaha

Syafi dan swafoto nya berpisah tiada.


Then ada pulak Amirul Arif kat situ, sebelah aku! Dia ni kalau bercakap dah boleh mengalahkan ahli politik wakil rakyat semualah! The best part is kalau dia start bagi tazkirah, memang ohsem gila, mencucuk-cucuk macam mami jarum beb! Boleh insaf sekejap lima minit. First jumpa dia masa kitorang duduk sebelah menyebelah time orientasi, dia tegur aku dulu.. kah! Aku nak tegur orang dulu memang haramlah!

Then after that, takdir meletakkan aku dan dia dalam satu kumpulan yang sama, we called it as LDK. First duduk sebelah dia pun aku dah dapat rasa sesuatu.. Aura dia lain macam beb! Lagilah aku dapat 'teropong' dia dengan lebih dekat kan? Ya ampunn..aku peghati je gerak-geri dia.. gaya dia sume.. aku suka dengan konfiden yang ada dalam diri dia! Cara dia cakap pun aku suka..Kalaula konfiden dapat dicuri kan? And.. kalau bab ilmu agama ke tazkirah ke dia memang pandai jugak. And dia punya gaya pun comel gak macam doraemon gituu hahahhaa! Kalau bercerita dengan dia, memang seronok. Susah nak berhenti wei.. And from that, i started to be a mesra person.. Banyak benda yang aku belajar dari dia.. Walaupun dia diam je, aku belajar dari gaya and sikap dia.. So nice wehh!!

Ish, si belon ni sibuk je nak bergambar sekali!


So we have Pompuan Agung again, di mana masa ni dia dah ngantuk tapi digagahkan juga untuk tangkap gambar.. so tidur pun sempat lagi peace. 

And we also have Leya, second girl! kelantanese jugak oh my gosh! Dia ni pun lawak jugak. Naib Presiden uoolss jangan main-main! Yang sebelah dia tu, Aina.. nampak ala-ala ustazah sikit and dia noicee giloss.. Semua sporting habis ah senang citer! Perfect! Package lengkap utk uolls jadikan kawan okay..

Hujung sekali tu Khalil. Dialah presiden batch aku. Gempak beb dia! Sumpah.. good leader, good in everythingla senang citer. Psstt.. aku pernah banyak kali cuba sakitkan hati dia hahaha tapi dia simpan dalam.. I know dia macammana walaupun dia kata dia tak kisah but kisah hati siapa yang tahu kan? Tapi at last, aku mengalah.. Haih... I'm sorry..


Okay time ni, aku tumpang menyibuk nak tumpang sekaki tangkap gambar! Hak elahai pastu boleh pulak tengah elok-elok aku nak buat peace freestyle bagai, adala sorang cikgu ni menjerit suruh kitorang kemas meja kitorang haih..kalau tak dirampasnya kamera sume bagai kononnya.. so lastly terhasillah gambar di ambang jeritan maut ni! 

Orang tua-tua kata kalau tangkap gambar bertiga, yang tengah mati dulu! I dont care! The important is gambar ni cantik jugak walaupun Zack tengah menundukkan pandangan dalam gambar ni dan muka aku dah macam orang tertelan ubat gegat. Rasa macam tangkap gambar dengan artis gituu sbb this guy ramai peminat uolss.. #HusbandMaterial .. So yang mana ada mengidam lelaki mithali ke apa ke.. this guy adalah salah satu calonnya!


One of the pic yang aku terpaksa edit sebab blur macam guna kamera 3gp! Ni pun gambar bertiga uolls tapi tak nak percaya benda mitos. *Fikiran kau memang macam mak nenek!*

Behind the scene : Actually, gambar ni ditangkap oleh Azim, si mamat yang ada dekat pic yang ada belon tu. Yang duduk bertepek sebelah aku tu. *Pembaca perlu tahu* Time aku peluk si Imran ni *sebab dia macam bantal peluk*, Imran ni sebenarnya terkesima kejap tau hahaha, tapi tak tahula dia redha ke tak but if even dia tak redha pun dia masih boleh kekalkan senyuman dia yang elegan tu! *Elegan? Eh.*

Tak tahu nak describe apa si Imran ni.. sebab everything perfect to me! No words can describe about him. Haha sebab aku tak nampak cela dia. Erm so yah hahaha sesiapa yang nak fefeeling ala-ala novel Imam Mudaku Romantik ke, Di Atas Sayap-Sayap Malaikat ke, this guy is on point! But pls not the guy in Eksperimen Cinta yang rambut berkarat macam kari tumpah sekilo tu! This is Mr Perfect 10!

Tengok gambar ni! Nampak tak seseorang kat penjuru alam belakang sana, yeah thats Ammar.. Kalau korang nampak dia cam pelik, yea dia memang pelik and funny jugak hahaha. Depan sekali Zaris.. a very good guy, sporting jugak.. first impression? *This guy akan jadi manusia yang akan aku benci 7 keturunan! Ammar pun!* *Keluarkan pisau!* Hahaha but at last, diorang baik gila okay.. memang masuk air jugak haha and I started realise that sometimes aku je yang suka fikir negative kat orang .. Yea semuanya sebab my life before this yang terumbang-ambing macam hapetah!

And yeah this is the last pic with them that totally make my llife enjoyable! But some of them will go far away to India. And some of them will go to USM Penang. Tapi jauh mana pun diorang, aku tetap akan setia mendoakan kesejahteraan diorang.. and may Allah replaces them dengan orang-orang yang sebaik atau lebih baik daripada mereka. Yang patah tumbuh yang hilang berganti.. mereka hanyalah pinjaman daripada Tuhan. Takdir Tuhan tak pernah salah!

Thanks for everything guys sama ada yang ada dalam gambar or takde dalam gambar! Goodluck in your life guys! I will never forget every moments that we had together!

Ermm ya life must go on, right? 

Adakala kita sengaja dipertemukan dengan cinta yang salah, agar kita bersyukur dipertemukan dengan cinta yang sebenar. - Liza Zahira, Seindah Sakura.

~Put Your Words~

 
Amir Rusyaidi©