Review Novel : The Wedding Breaker and 13 Jam A380

Excited gila baca novel ni.haha
Seperti yang sedia maklum,aku dah lama beli novel ni tapi baru punya peluang nak review hehe.So check it out.Why this novel sangat popular huh?For ur information novel ni akan diadaptasi ke drama mulai 30 disember ini di slot akasia.So for those yang berminat boleh tonton saja.haha sempat lagi promote

Seriously aku nak cakap novel ni memang best gila-gila berbanding novel yang lain.Aku tak tahu kenapa.Novel ni buat aku termimpi-mimpi.Sama macam novel 13 Jam A380.Mungkin garapan dari sang penulis,Evelyn Rose membuatkan aku rasa novel ni tak rugi beli..Dengan cara penulisan yang agak santai,aku rasa novel ni wajar diberi penghargaan.*amboi penghargaan* lol

Salah satu keistimewaan novel ni ialah terdapat banyak kata-kata nasihat atau Quotes yang boleh diteladani.Terdapat juga beberapa potong hadis dan ayat Al Quran yang diterapkan.Sebagai contoh...Lihat gambar di bawah.


Credit to... Insta Kak Evelyn.Sorry kak hehe

So the conclusion is tak rugi beli novel ni.Di samping jalan ceritanya yang baik dan tidak terlalu serabut..Ermm so yah tu jelah review novel The Wedding Breaker.Untuk jalan cerita yang lebih gempak bolehlah tengok drama dia haha sebab katanya drama dia dipanjang sedikit sebab novel dia terlalu pendek untuk difahami.Lebih-lebih lagi tentang Ramzul dan Liyana tu.Haha.Ok Next!!!

13 Jam A380

Ok novel ni lagi-lagi best dari The Wedding Breaker.Aku suka time Hana Sofea dan Syed Haydar pusing satu flight tu.Gempak k.I adore you Kak Evelyn.Sangat-sangat best tapi saya harap sangat Hana dengan Fawwaz hihi.Tapi tidak apa-apa novel je pun.Lagipun dah tercatat dalam novel ni dan Al Quran juga ada menyebut :
Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.Erm  so yah buat apa kita nak melawan takdir right jika itu sudah tertulis 50 000 tahun sebelum adanya langit dan bumi.
Erm so ni sinopsis dia..
13 jam di dalam penerbangan ke London menaiki MAS A380, takdir menemukan Hana Sofea dan Syed Haydar, jejaka idamannya. Mencipta kenangan terindah di langit biru.
Mereka bergelar kekasih kayangan untuk empat jam, menari tango bersama, menjelajah seluruh pesawat bersama, merasai enaknya Caramel Latte bersama… Tapi tatkala MAS A380 mencecah lantai bumi, segalanya pergi bagai wap di udara.
“Hana, thank you for last night… But I can’t have cocaine all the time.”
– syed haydar.
Melihatkan sendiri kemesraan Syed Haydar dan kekasih realitinya, si model jelita membangkitkan Hana Sofea daripada mimpi indah.
Di kota London, A380 juga akhirnya menerbangkan Hana Sofea kepada Fawwaz Hussaini, jutawan kacukan Melayu-Inggeris-Arab. Tanpa sebarang sebab, Emmel, anak angkat Fawwaz menyangkakan Hana Sofea ialah ibunya.
“My daughter likes you. If you’re willing to let her call you mommy… I will pay you fifty buck per hour...” - Fawwaz Hussaini
“Dapat hadiah tak?” – Hana Sofea
“A pink Audi TT, is that okay?” - Fawwaz Hussaini
“Saya nak Audi TT yang latest version aje. Yang lain saya tak nak.” - Hana Sofea
Hadirnya Hana Sofea menghiasi kehidupan mereka sekeluarga bagaikan indahnya bunga popi mekar, munculnya sang jutawan bermata ambar yang kuat pegangan agamanya itu dalam hidup Hana Sofea pula bagai menyedarkan Hana Sofea tentang kasih sayang Tuhan. Dan saat semuanya bagaikan baru bermula, Syed Haydar datang menuntut sebuah cinta...
“Saya rindu awak, Hana… Jangan cakap awak dah kahwin dan budak ni anak tiri awak, Hana.” – Syed Haydar
Adakah mimpi akan kekal sebagai mimpi setelah waktu berlalu dan hari berganti?
To be honest kedua-dua novel memang tak rugi kalau beli.Sangat-sangat berbaloi.Ya kedua-dua novel ni sarat dengan ilmu pengetahuan dan disertai dengan ilmu agama.Dan kedua-dua novel ni jugak memang menyedarkan aku tentang kasih sayang Tuhan.Hana yang dulunya tidak menutup aurat akhirnya berjaya berubah ke arah yang lebih baik begitu juga dengan Ariana Rose(watak dalam The Wedding Breaker).

So aku akhiri entry aku kali ni dengan kata-kata...



Credit to : The Wedding Breaker Pages
Thanks for reading!!!!Jasamu dihargai

~Put Your Words~

Unknown said...

yes, my fav book and writer in 2013. tak sabar nak baca novel baru die lg =)

Unknown said...

@Amir Rusyaidi Yuppp. abg pilot. hehe. stalker blog evelyn =)

Amir Rusyaidi said...

@bella luna haha memang peminat tegar dia..Ya dia mmg berbakat haha

 
Amir Rusyaidi©