Count Down For SPM Results Day

Yasmin Mogahed words so so calming me down.
Assalamualaikum and hi! Huh.. dup dap dup dap lagi beberapa hari saja keputusan SPM 2015 akan diumumkan. Sekarang ni mula belajar untuk redha dan bersyukur walau apa saja keputusan yang akan aku terima. Usaha dah dilakukan. Tinggal hanya bertawakal dan berdoa kepada Allah agar kuatkan semangat. Hehehe!

11 hari dari sekarang. Rasanya keputusan SPM dah siap cetak kot. Entahlah. So tinggal tunggu dan tengok jelah. Dalam hati ada niat tak nak pergi sebenarnya huhu, tapi memandangkan itulah hari yang paling aku nanti-nantikan setelah dua tahun aku berada di upper form. Lewls... Dan itulah hari kebebasan aku dari zaman persekolahan yang penuh rencah gila, sengal, pandai, kelakar, sibuk, sedih, gembira, kecewa dan semuanyaaaa!!! Kalau dulu aku hanya memerhati je abang and kakak aku dapat result semua dan sekarang aku sendiri yang akan merasai pengalaman tu. Life is a cycle, right?

Even ada jugak ah rindu sikit kat budak kelas 5A and also budak-budak asrama , sikitlah tak banyak pun.. Takdelah sampai nak menangis minta putar masa bagai takdelah kot. Cukuplah doa yang aku sampaikan agar mereka semua berada di bawah lindungan Allah S.W.T.


Their thought, their laugh, their attitude and everything about them still terngiang-ngiang kat telinga dan fikiran sampailah sekarang. Yang rendah diri, yang terlalu baik, yang kejam, yang tak senonoh, yang santai, yang kelakar, yang pelik, yang pandai, yang mulia,yang kasar, yang lemah lembut semuanya bercampur baur menjadi satu membuatkan mereka melengkapi antara satu sama lain.

Macam tak percaya hidup aku pernah dikelilingi mereka semua. Wow sekejapnya masa berlalu!

They like alstroemeria flower that teach me about friendship and how to withstanding trials in everyday life because this flower has so beautiful colour that can attract people attention.

11 Mac pula ada Graduation Day dan kena bayar RM80.. Bila sekolah kenakan caj RM80 semua macam complain bagai dan aku just krik krik krik like that. Malas nak ambik port sebenarnya. RM80 untuk hari graduasi complain bagai tapi kalau bab dinner kat hotel bagai RM Satu Bilion pun sanggup bayar hahaha.
So sekarang ni hanya tunggu dan lihat saja keputusan SPM aku. Pray a lot!

~Put Your Words~

 
Amir Rusyaidi©