Achieve Your Dreams, First!

Assalamualaikum and Hi stalker-stalker sekalian alam! Oh yeah macam biasa aku ada entry terbaru yang tak berapa nak segar sangat.. Tapi still datang dari ladang yang terbaik.. Haha apa aku merepek ni.. Blergh.. Ok so let's we start satu persatu cerita sensasi masa kini. Lewlsss..

Ok firstly, sekarang ni aku tengah duduk dalam fasa mengapply dan menunggu biasiswa serta UPU. Memang everyday aku akan cari penaja-penaja biasiswa yang sesuai untuk aku. Tapi bila kawan-kawan kat grup whatsapp some of them dapat call , email bagai daripada pihak penaja seperti BNM, dan yang sekaki setangan dengannya aku be like "what?! Kenapa kau tak pilih aku? Aku ni tak layak ke?" Amir Rusyaidi berpijaklah di atas bumi yang nyata.. Kau buat essay 250 words ambil masa 12 minit 30 saat memang tak ah dia nak terima kau. Soalan pun satu jer.. Haih kalau sesi interview ambil masa 12 minit satu soalan aku rasa aku orang pertama yang ditolak dulu. Haih sungguh tak relevan.. -_-

So aku sekarang ni tengah mengapply PNB punya scholarship.. well kat situ dia taja untuk Penulisan Kreatif even aku tak tahu apa itu penulisan kreatif dan otak aku ni pun asyik interpret katanya penulisan kreatif tu dia ajar kita cara nak tulis novel, so aku hentam sajalah. Lagipun, aku pun sekarang ni tengah dalam fasa beristikharah.. tak tahu nak ambil apa. Nak ambil pelancongan, ada diploma je pastu kena ambil masa 2 setengah tahun haish memang tak ah.. Baik ambil asasi setahun pastu terus degree pelancongan. Tapi aku tak nak sainsssss!!!

So aku terpaksalah mengharungi asasi setahun tu pun kalau aku nak local punyalah. Kalau dapat tajaan biasiswa hmm akauntan lah jawabnya...sebab kebanyakan biasiswa aku ambil akauntan.. Tapi kalau ikut hati, aku rasa aku sambung local je kot.. Even hati aku ni daripada kecil lagi teringin nak naik aeroplane and go to oversea.. Aku teringin nak pergi luar negara!!

Teringin nak sentuh menara Eiffel punya structure, nak tengok bangunan Eiffel tu diperbuat daripada span ke besi ke batu kelikir hahaha, then I nak pergi Switzerlandddd, nak kutip bunga edelweiss then nak cari dandelion!!! OMG!! 

~Put Your Words~

Nazihah@Jiha said...

kalau kat ums penulisan kreatif merangkumi Cerpen, Novel, Puisi, Skrip Drama, TV dan Radio...

apa2 pun best of luck!

Amir Rusyaidi said...

@Nazihah@Jiha Oh ye ke? Wah menariknyeee!!! Hehe thanks so muchh!!

Aqilah Azmi said...

your goals...
sangat bagus lah!!!
gi umrah haji,
sentuh menara eiffel tu mcm :p hahahaha
switzerland!!!!!!!! omg dandelionnnn huhuhu
inshaallah!
all the best to u amir :D goodluck2!!!

Amir Rusyaidi said...

hahahhahahaha thanks coz always support!! all the best to u also qila :))))

Nao said...

salam amir. apa khabar ? kenapa dah lama tak update blog, huhuhu? (i'm one of your stalkers, ceh! hahaha). skrg amir smbung study dalam bidang apa ? boleh tak update blog amir cepat2 dan cerita macam mana kehidupan amir skrg. im looking forward to it. good luck in your life, amir ! all the best!

nothing said...

Homaigoddd so mysteriouss!! Alhamdulillah i'm always be in the best condition. Hahaha thanks for supporting me. InsyaAllah i will update new entry later!! Dalam masa terdekat. Skrg ni busy study in foundation at kolej mara kulim.. See you soon. Make sure always be my stalker tau!

 
Amir Rusyaidi©